Onze leden stellen zich voor

Paula en Richard

Wij zijn Richard (52) en Paula (45) en hebben ons recent aangesloten bij deze bevlogen groep woon-avonturiers. Wij zijn beiden naast ons dagelijks werk als respectievelijk Business Analist en Psycholoog o.a. actief in de Nijmeegse theaterwereld op het gebied van improvisatietheater. Daar hebben we elkaar ook ontmoet.

We kijken er enorm naar uit om met onze medebewoners onze woondroom waar te maken en samen met de buurt en voor onze groep interessante, verbindende activiteiten te organiseren. Daarvoor lenen zich de prachtige tuin die om ons pand komt te liggen en de grote gemeenschappelijke ruimte uitstekend. We denken gezien onze hobby aan kleinschalige, non-profit workshops op het gebied van theater en persoonlijke ontwikkeling. Maar we koken ook graag, dus een kookworkshop voor buurtbewoners met kruiden en groenten uit eigen tuin behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden.
Kortom, we kijken er naar uit!

Inge en Pierre

Wij zijn een koppel dat inmiddels al zo'n 35 kaar bij elkaar is. Pierre is gepensioneerd data analist bij Spectrum, Gidz en Social Research. Inge is nog aan het werk bij de Trombosedienst.

Samen hebben we als hobby reizen. Tot vorig jaar waren we fanatiek in de duiksport en hebben menig prachtig onderwatergebied bedoken. Tegenwoordig blijven we boven water maar zoeken dan het liefst de natuur op. Verder houden we van lezen, cryptogrammen, samen klussen en buiten zijn.. We vinden het heel bijzonder om met de groep mee te groeien naar een duurzaam gezamenlijk woonpaleisje. Ook zien we uit naar de toekomstige gemeenschappelijke tuin en hopen daar een heerlijk stukje natuur te kunnen creëren.

Hermien

Samen wonen met elkaar in de wijk Hees vind ik een mooi perspectief om naartoe te groeien. Als Nijmeegse student vond ik het inspirerend en gezellig om met meerdere mensen bij elkaar te wonen. Nu mijn gezin ‘klaar’ is en mijn kinderen op eigen benen staan, wil ik deze manier van wonen herontdekken. Ik hoop met mijn medebewoners veel gezellige en interessante activiteiten te organiseren, hopelijk ook met de buurt. Wie weet kan ik ook wel voorleesoma worden op de BSO die onze naaste buur is. Ik ga een wandelclubje opzetten, misschien wel een museumgroepje en ik wil ook regelmatig een spelletjesavond organiseren. Plannen genoeg. Meer over mij kun je lezen op mijn Linkedin profiel

www.linkedin.com/in/hermienmiltenburg/?originalSubdomain=nl

en Facebookpagina

www.facebook.com/hermien.miltenburg

Ella en Loek

Ella is gepensioneerd medewerker van de ING en Loek gepensioneerd docent geschiedenis.

Beiden zijn graag buiten sportief, met wandelen, lopen en fietsen.
Allebei zijn ze actief in vrijwilligerswerk en liefhebbers van Duitse krimi's.

Karin

Ik ben Karin en woon in Nijmegen. Sinds kort heb ik de status van 'gepensioneerde', na 41 jaar werkzaam te zijn geweest aan de Radboud Universiteit! Ik ben 66 jaar en alleenstaande sinds 2012, het jaar waarin mijn partner is overleden.

Drie jaar geleden ben ik door vrienden benaderd om in te stappen in hun plannen om samen een woonvorm te zoeken waarbij we iets kunnen betekenen voor elkaar. Dat leek mij wel wat: zelfstandigheid gecombineerd met gezamenlijk gedeelde activiteiten en onderlinge betrokkenheid. Ook praktische overwegingen spelen hierbij een rol, aangezien mijn huidige woning te groot is voor mij alleen, en de nieuwbouw meer zal voldoen aan de voorzieningen voor ouderen. Inmiddels zijn we als groep eigenaar van een stuk grond in 'Oud Hees' en we hopen binnen afzienbare tijd te kunnen gaan bouwen.

Ik woon al 30 jaar in een rijtje van 4 wooneenheden, waarvan alle bewoners ook veel gemeenschappelijkheid delen, zoals regelmatig samen eten en er voor elkaar zijn, indien nodig. Dus ik heb al kunnen ervaren hoe prettig dat kan zijn!

Liesbeth en John

Wij zijn John en Liesbeth en hebben, voordat we met pensioen gingen, allebei altijd met veel plezier gewerkt in verschillende functies. Maar onze pensionering geeft een hoop vrijheid en dat is heerlijk. Limburger John is 70 jaar en Brabantse Liesbeth 65.

We kwamen elkaar tegen in Nijmegen en vormen ongeveer 45 jaar een stel. Voldoende tijd gehad dus om elkaars hebbelijkheden en onhebbelijkheden goed te leren kennen!
Onze hobby's: John heeft heel wat jaartjes gedoken, waarvan een deel samen met Hermien (zie haar portretje). We houden van wandelen, fietsen, en zijn elke week van de partij bij de indoor-cycling trainingen. Dans en zang horen ook bij onze bezigheden, althans die van Liesbeth. En onze grootste, gezamenlijke en meest uitdagende activiteit is het plan om met onze groep een appartementenhuis te gaan bouwen. We zien uit naar een veelbelovende toekomst in de wijk Hees!