Ruud en Rietje

Marianne en Peter

Wij (Marianne en Peter, beide 67 jaar, getrouwd en twee kinderen) zijn in oktober 2023 aangehaakt. Ons ideaal was in het kader van onze naderende pensionering op zoek te gaan naar een plek waar we duurzaam, leeftijdsbestending  en met gelijkgestemden zouden kunnen gaan wonen. En die plek hebben we in Hees gevonden! Het voelt als een buitenkans hier met de anderen te gaan wonen. We kijken ernaar uit!.

Rachid en Ilse

Wij zijn Rachid (51) en Ilse (50). In het voorjaar van 2022 hebben we ons aangesloten. De combinatie van een eigen plekje, maar wel dingen gezamenlijk willen doen heeft ons zeer aangetrokken in dit project. Beide zijn we werkzaam op de HAN in Nijmegen als docent (resp Bedrijfskunde en Pedagogiek). We wonen sinds onze studententijd al in Nijmegen (begonnen in Hees en West en daarna diverse wijken gezien) en hebben drie volwassen kinderen, waarvan er al 2 zijn uitgevlogen. Dit is voor ons een reden om kleiner en daarmee ook duurzamer te gaan wonen. In onze vrije tijd zijn we in de tuin te vinden of zijn we wandelen of fietsen.

Paula en Richard

Wij zijn Richard (53) en Paula (46) en hebben ons recent aangesloten bij deze bevlogen groep woon-avonturiers. Wij zijn beiden naast ons dagelijks werk als respectievelijk Business Analist en Psycholoog o.a. actief in de Nijmeegse theaterwereld op het gebied van improvisatietheater. Daar hebben we elkaar ook ontmoet.

We kijken er enorm naar uit om met onze medebewoners onze woondroom waar te maken en samen met de buurt en voor onze groep interessante, verbindende activiteiten te organiseren. Daarvoor lenen zich de prachtige tuin die om ons pand komt te liggen en de grote gemeenschappelijke ruimte uitstekend. We denken gezien onze hobby aan kleinschalige, non-profit workshops op het gebied van theater en persoonlijke ontwikkeling. Maar we koken ook graag, dus een kookworkshop voor buurtbewoners met kruiden en groenten uit eigen tuin behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden.
Kortom, we kijken er naar uit!

Inge en Pierre

Wij zijn een koppel dat inmiddels al zo’n 35 jaar bij elkaar is. Pierre is gepensioneerd data analist bij Spectrum, Gidz en Social Research. Inge is nog aan het werk bij de Trombosedienst.

Samen hebben we als hobby reizen. Tot vorig jaar waren we fanatiek in de duiksport en hebben menig prachtig onderwatergebied bedoken. Tegenwoordig blijven we boven water maar zoeken dan het liefst de natuur op. Verder houden we van lezen, cryptogrammen, samen klussen en buiten zijn.. We vinden het heel bijzonder om met de groep mee te groeien naar een duurzaam gezamenlijk woonpaleisje. Ook zien we uit naar de toekomstige gemeenschappelijke tuin en hopen daar een heerlijk stukje natuur te kunnen creëren.

Hermien

Samen wonen met elkaar in de wijk Hees vind ik een mooi perspectief om naartoe te groeien. Als Nijmeegse student vond ik het inspirerend en gezellig om met meerdere mensen bij elkaar te wonen. Nu mijn gezin ‘klaar’ is en mijn kinderen op eigen benen staan, wil ik deze manier van wonen herontdekken. Ik hoop met mijn medebewoners veel gezellige en interessante activiteiten te organiseren, hopelijk ook met de buurt. Wie weet kan ik ook wel voorleesoma worden op de BSO die onze naaste buur is. Ik ga een wandelclubje opzetten, misschien wel een museumgroepje en ik wil ook regelmatig een spelletjesavond organiseren. Plannen genoeg. Meer over mij kun je lezen op mijn Linkedin profiel

www.linkedin.com/in/hermienmiltenburg/?originalSubdomain=nl

en Facebookpagina

www.facebook.com/hermien.miltenburg

Ella en Loek

Ella is gepensioneerd medewerker van de ING en Loek gepensioneerd docent geschiedenis.

Beiden zijn graag buiten sportief, met wandelen, lopen en fietsen.
Allebei zijn ze actief in vrijwilligerswerk en liefhebbers van Duitse krimi’s.

Liesbeth en John

Wij zijn John en Liesbeth en hebben, voordat we met pensioen gingen, allebei altijd met veel plezier gewerkt in verschillende functies. Maar onze pensionering geeft een hoop vrijheid en dat is heerlijk. Limburger John is 71 jaar en Brabantse Liesbeth 66.

We kwamen elkaar tegen in Nijmegen en vormen ongeveer 45 jaar een stel. Voldoende tijd gehad dus om elkaars hebbelijkheden en onhebbelijkheden goed te leren kennen!
Onze hobby’s: John heeft heel wat jaartjes gedoken, waarvan een deel samen met Hermien (zie haar portretje). We houden van wandelen, fietsen, en zijn elke week van de partij bij de indoor-cycling trainingen. Dans en zang horen ook bij onze bezigheden, althans die van Liesbeth. En onze grootste, gezamenlijke en meest uitdagende activiteit is het plan om met onze groep een appartementenhuis te gaan bouwen. We zien uit naar een veelbelovende toekomst in de wijk Hees!